Preben Helle By Preben Helle • oktober 8, 2018

Guide: Slik når du nye og verdifulle kunder på Facebook

Det har lenge vært en mulighet å bruke speilpublikum på Facebook for å nå enda flere med ditt budskap. Nå lanserer Facebook speilpublikum 2.0, som gir deg helt nye og spennende muligheter. 

Fortell Facebook hvor mye en verdifull kunde er verdt for din bedrift, så bruker Facebook den informasjonen til å lage et speilpublikum av dine mest verdifulle kunder. Ved å bruke Facebook pikselen kan du identifiserer og målrette markedsføringen mot dem som med størst sannsynlighet vil handle hos deg. Det siste nye er at du nå kan opprette verdibasert speilpublikum som gir bedre resultater.

Hvordan fungerer det?

1) Hendelser registreres og oppdateres i sanntid.

2) Facebook bruker verdiene fra den valgte hendelsen, samt hvor ofte og hvor nylig, til å fastslå kundeverdien.

3) Kundeverdien gir så systemet (algoritmene) muligheten til å finne flere personer som tilsvarer de kundene som har høy verdi for deg.

Kom i gang

Steg 1: Velg "lookalike audience" fra "Create audience" i Business Manager. 

37941009_289715524938810_1542672967626915840_n


Steg 2: Velg value-based (verdibasert) lookalike (speilpublikum) fra Facebook pikselen, appen eller produktkatalogen din.

37884579_960675860723794_1261328549332123648_n


Steg 3 a: Velg pikselen din og en Custom Conversions (egendefinert publikum) som er verdibasert.

37886910_301569210582086_6398413269924577280_n


Steg 3 b: Legg inn et egendefinert publikum.

Skjermbilde 2018-10-08 kl. 10.03.19


Med egendefinerte konverteringer kan du måle unik aktivitet og optimalisere annonsene dine for hendelsene som betyr mest for bedriften din. Opprett en egendefinert konvertering ved å ta i bruk regler på eksisterende hendelser.

Ønsker du innspill på hvordan din bedrift kan bruke speilpublikum? Vi hjelper deg gjerne. 

Kontakt oss 

Kilde:
- https://www.facebook.com/business/m/one-sheeters/value-based-lookalike-audiences