Preben Helle By Preben Helle • november 14, 2018

Har din bedrift en Facebook Stories strategi?

Ifølge Facebook er fremtiden Stories. Alt tyder på at dette formatet blir svært viktig til neste år og at bedrifter bør være på ballen. 

Tidligere denne måneden gikk Facebook sjef, Mark Zuckerberg ut og sa at fremtiden i sosiale medier-annonsering ligger i stories-formatet. Stories er nå tilgjengelig på alle Facebook eide apper - Instagram, WhatsApp og Messenger. For digitale markedsførerer vil det være svært viktig å tenke forbi nyhetsfeed-formatet i fremtiden. Vi anbefaler at du allerede nå begynner å teste dette formatet, slik at du har et godt utgangspunkt for 2019.

Dette er Facebook Stories

Facebook er optimistisk når de går ut og sier at annonser på stories skal prestere bedre enn tradisjonelle nyhetsfeed annonser. Stories formatet ble opprinnelig inspirert av rivalen Snapchat og er optimalisert for mobil. De avspilles vertikalt og forsvinner etter 24 timer. 

Bilde1-1

Billigere å annonsere

Facebook har alt som skal til for at annonsører skal kunne utnytte stories-formatet for å produserer godt innhold til relevante forbrukere. Når annonsører produserer mer stories vil det gjerne være enklere å inkludere Snapchat i kanalmiksen. Utviklingen blir spennende å følge nå med tanke på at stories annonser koster mindre enn hva news-feed annonser har kostet hittil.

Overgangen til "Stories first" vil koste Facebook dyrt i starten siden færre velger dette som annonseplassering. Siden flere og flere personer bruker stories, og spesielt Instagram stories spår Facebook at annonsører vil følge etter på jakten etter økt oppmerksomhet og konverteringer. Veien er enda lang, men Facebook er optimistisk for det kommende året.

Trenger du en innføring i Facebook Stories og andre trender innen sosiale medier? Vi hjelper deg gjerne. 

Kontakt oss