Petter Johnsen By Petter Johnsen • januar 19, 2017

Facebook innfører automatiske regler for annonsering!

Funksjonen rulles gradvis ut i Norge. Du vil få valget opp i Power Editor og Ads Manager innen kort tid.

Skrevet av: Sara Vabø og Petter Johnsen

Automatiske regler har vært tilgjengelig i utlandet en periode. Dersom du har brukt andre annonseverktøy enn Facebooks Power Editor, som for eksempel Smartly, har du kanskje savnet denne funksjonen i Facebooks eget annonsesystem.

Funksjonen gjør det lettere for deg å ha kontroll på kampanjene dine. Du kan for eksempel velge at Facebook automatisk slår av en kampanje eller en annonse, dersom annonsen ikke presterer bra nok. Du velger selv hvilke kriterier som skal utløse et e-postvarsel eller stans av kampanjen.

Dette gjør at du slipper å undersøke hver kampanje, annonsesett og annonse manuelt, men kan stole på at kampanjen leverer som den skal.

Du velger selv hva du vil fokusere på

For noen er det viktig med rekkevidde. La oss si at du har et ønske om å nå 300 000 brukere de nærmeste dagene – og er opptatt av å nå bredt ut i målgruppen din, da kan du velge å få mail dersom du ikke har nådd godt nok ut.

Presterer en kampanje bra, kan du automatisk øke budsjettet. Dette gjør at du kan arbeide mer effektivt og være trygg på at kampanjene dine løper som de skal. Dette er praktisk i en hektisk hverdag, i helger eller i ferier.

Her kan du lese mer om automatiske regler.

Facebook automatiske regler